חלון לחצי האי פיליון, יוון

החופשה הזו הגיעה אחרי תקופה קשה ומתישה.
זה התחיל מנזילות מים בבית שבמשך חודשיים וחצי לא הצליחו לאתר את מקורן ולפתור את הבעיה,
חשבונות מים אסטרונומים וכאב לב גדול על המים שמתבזבזים וכ"כ חסרים לנו במשק המים היבש והצמא של ישראל
והמשיך עם בעיות רפואיות, אישפוז בבית חולים ובדיקות מקיפות ומאד לא נעימות.

כשהודיעו לנו על עיכוב בהמראה, לרגע הרגשתי את המועקה מזדחלת לה במעלה הגרון,
אבל עצמתי עיניים והחלטתי לשחרר. בתוך תוכי הרגשתי שהכל יהיה בסדר.

ברגע שעלינו למטוס, צנחתי תשושה (פיזית ונפשית) על המושב וסובבתי את הראש לחלון כדי
שאף אחד לא יראה את הדמעות שניצנצו להן ומילאו את העיניים שלי.
נשמתי נשימה עמוקה, זהו. השארתי את כל הצרות מאחור.
סוף סוף אנחנו בדרך לחופשה המשפחתית שלנו בחצי האי פיליון ביוון.

את החופשה הזמנתי 7 חודשים מראש כדי לשריין מחירים טובים של כרטיסי הטיסה, רכב שכור ובתי המלון,
בגלל פרק הזמן הארוך מאד שחיכה לנו, רכשתי לנו ביטוח ביטול טיסה טריפ גרנטי בחברת הפניקס ומזל.

בדיוק שבוע לפני הטיסה, החייל אושפז בבית החולים לצורך בדיקות.
הדאגה וחוסר הידיעה מה צפוי לנו הובילו להחלטה הקשה אך הבלתי נמנעת –  לבטל את החופשה שלנו.
זה היה מבאס. מאד. למרות שבצד הכלכלי היינו מכוסים- חב' ביטוח הפניקס החזירו לנו 80%
מעלות הביטול בקלות וללא בעיות, זה לא ממש הקל על התחושות הקשות.

המלצה מה ♥ ביטוח ביטול נסיעה. שווה כל שקל.

אחרי ביטול החופשה, הרגשתי מועקה נוראית.
הכל כבר הסתדר פחות או יותר מבחינה בריאותית אבל, אנחנו נשארנו בלי החופשה שכ"כ חיכנו לה.
מאז שהילדים היו קטנים, אנחנו תמיד מקפידים לא לצאת לחופשה ביולי/אוגוסט בגלל המחירים, החום המכביד,
הפקקים והצפיפות אבל עכשיו, אחרי כל הדאגה לחייל ובאמצע מירוץ החיים המטורף, היינו זקוקים לחופשה יותר מתמיד.

ברוב ייאושי, שקלתי לרכוש לנו חבילת נופש לכריתים בסכום מטורף של 18,000 ש"ח רק לטיסה ובית מלון.
עם תוספת של רכב שכור, אוכל ובזבוזים, היה ברור שנחצה את קו ה 22,000 ש"ח שחרגו מהתקציב לחופשה השנה
(היוש יפן 😉 ).

זה נשמע לנו סכום מופרך לחופשה באי יווני ולרגע היה נדמה שהשנה נשאר בבית.

אני יודעת שזה נשמע מוגזם, ואחרי התאונה ששינתה את חיינו, אני בהחלט יודעת לשמור על פרופורציות
בחיים אבל… הרגשתי ממש במצוקה.
בגלל התקופה המטורפת והדאגות, הרגשתי שאם לא נצא לחופשה, יהיה לי מאד קשה לשמור על שיגרת
היום יום המתישה.

ואז בהברקה של רגע, החלטתי לנסות לחזור לתכנון המקורי ולחפש בכל זאת טיסות במחירים סבירים
לאתונה או סלוניקי.

שיטוט של כמה שעות באינטרנט ומצאתי לנו מחירים זולים יותר (ב 10 דולר לכרטיס) מהטיסה המקורית.
עצרתי נשימה עד שהאיש קיבל אישור לחופש בתאריכים החדשים והחייל קיבל אישור לטוס ושנייה אחרי שהגיעו הוואטסאפים עם אוקיי – נחת אישור רכישת הכרטיסים במייל שלי.

בשיטוט בבוקינג, גיליתי שחלק מבתי המלון שרצינו לשהות בהם מלאים והמחירים זינקו לשמיים ולכן החלטתי
לנסות את מזלי ולפנות ישירות לבתי המלון.

לשמחתי, היו חדרים פנויים בכולם.

המלצה מה ♥ –  פנייה במייל לבית המלון מוזילה את השהות בעשרות אחוזים.

טסנו עם חברת Aegean airlines לאתונה ומלבד עיכוב של שעה וחצי בטיסה הלוך (ושפע התנצלויות) היה נהדר.

אחרי שהזמנתי טיסות זולות יותר וחדרים במחירים נהדרים, גיליתי שעם שכירות הרכב נפלנו.
מחיר שכירות הרכב הוכפל. עם זאת, החלטנו לא לתת לזה להרוס לנו את הטיול ולבצע את ההזמנה.
מצאתי רכב נוח ואת המחיר הטוב ביותר דרך  EconomyCarRentals.

הרבה פעמים, ברגעים קשים, אני משכנעת את עצמי שהכל לטובה.
זה גם מה שאמרתי לעצמי כשנאלצנו לבטל
את החופשה שלנו וזה שירת אותי נפלא פעמים רבות בטיול.
גם כשגילינו שהרכב היחיד שזמין ושאנחנו יכולים לשכור, הרבה יותר נוח מזה שהיינו אמורים לשכור בחצי מחיר,
גם כשהבנו שאם היינו מגיעים בחודש יוני כמתוכנן, לא היינו נהנים בים בגלל המים הקפואים ובעוד סיטואציות נוספות.

מיד אחרי הנחיתה אספנו את הרכב השכור ויצאנו לדרך.
הדרך מאתונה לחצי האי פיליון אורכת כ 4.5 שעות ובגלל שעת הנחיתה המאוחרת, החלטנו ללון
ב Thomas Beach Hotel בית מלון במרחק חצי שעת נסיעה משדה התעופה.
המלון בסיסי. נקי ונעים והצוות נפלא ועושה הכל כדי שהשהות תהיה נעימה גם אם היא קצרה ביותר.

אחרי ארוחת הבוקר, יצאנו לדרך לכיוון חצי האי פיליון ובהמלצת צוות בית המלון, עצרנו ב Marathon Lake
אגם נחמד עם סכר.

היה תענוג לפתוח את היום והדרך הארוכה עם הרבה ירוק בעיניים, צמחיית פרא ומים בשפע.

Marathon Lake

בחצי האי פיליון, שכרנו חדרים בכפר Agios Dimitrios ב Theta Hotel .
המלון נהדר, משקיף על הים, מעוצב בהשראת ארכיטקטורת פליון ומשתלב בצורה הרמונית ונפלאה עם
הטבע העוטף אותו.
האירוח היה חם ולבבי. המלון מנוהל ע"י משפחה מקסימה והצוות נפלא.
הם נתנו תשומת לב לפרטים הכי קטנים ועשו הכל כדי להנעים את השהייה.
בלילה האחרון ירד גשם ולהפתעתינו, בבוקר גילינו שהם דאגו להכניס את מתלה הכביסה עם בגדי הים
שלנו לאזור מקורה.
קרוב למלון, יש מסעדה ביתית, ללא שילוט או הכוונה, עם אוכל מעולה ושירות יווני נפלא – אם אתם שם, אל תפספסו.

אנחנו לא חובבי בטן גב וגם לא טיילים מטיבי לכת, יותר בכיוון של מיטבי לסת 😉 ולכן החלטנו מראש לשלב.

כל בוקר, לאחר התעוררות טבעית וארוחת בוקר יוונית טעימה, יצאנו לטייל בכפרים הציוריים של Pelion.

מרתק להציץ לרגע לחייהם השלווים של היוונים. כאילו שהמצב הכלכלי לא קשה, כאילו שאין צרות.
כל כניסה לבית וכל מרפסת מוקפים בצמחייה ובפרחים.
אפילו הבתים הנטושים נראים נפלא, כמו זה מצד ימין בתמונה (הוא נטוש! בדקתי), שבכל פעם שעברנו לידו
פינטזתי שאני עוברת לגור בו. מול הים. מי צריך יותר מזה?

pelion חצי האי פיליון, יוון

בכל כפר יש כיכר מרכזית אותה אפשר לזהות לפי הכנסיה ועצי הדולב גדולי המימדים.
בחלק מהכפרים יש עצים בני מאה שנים ויותר, עם גזעים ענקיים ולפעמים גם חלולים.
ובכל כיכר מרכזית יש בתי קפה ומהר מאד אפשר לזהות מי מהם הוא בית הקפה השכונתי.

עץ דולב בן למעלה מ100 שנה

בכפר מילייס Milies יש רכבת קיטור שנוסעת בינו ובין הכפר אנו לחוניה Ano Lechonia
משך הנסיעה – שעה וחצי לכוון.
ביוון כמו ביוון, העובדה שקיץ ויש תיירים לא הפריעה ליוונים לקבוע שהרכבת פועלת רק בימים בודדים ובשעות מסויימות,
אז טיילנו קצת לאורך פסי הרכבת ונהננו מהנוף.

תחנת הרכבת בכפר מילייס Milies בפיליון, יוון

המלצה מה ♥ – תאמו ציפיות עם הילדים
נכון, הכפרים מקסימים אבל, אין הרבה מה לעשות בהם וצריך לקחת את זה בחשבון במיוחד בטיול עם
מתבגרים.
האזור עדיין לא ממוסחר (וזאת הסיבה שבחרנו דווקא בו לחופשת הקיץ שלנו) ומלבד עיירה אחת (מקריניציה),
אין כמעט סמטאות או חנויות נחמדות לשוטט בהן.

מקריניציה Makrinitsa
נחשבת לעיירה היפה ביותר באזור.

היא ממוקמת על גבי ההר וצופה על העיר וולוס VOLOS.
את הרכב מחנים בחניון שבכניסה ונכנסים לכפר ברגל.

תצפית על VOLOS בעיירה מקריניצה Makrinitsa בחצי האי פליון Pelion

פיליון הוא אזור מרהיב ביופיו. מכל פינה נשקפים נופים מרחיבי לב.
ההרים מכוסים ביערות עבותים וירוקים ומשתפלים לים. ושילוב הצבעים ירוק, כחול, טורקיז עושה מסאג' נעים לנשמה.

זוכרים שהחלטנו לשלב? אז אחרי ששוטטנו בכפרים בשעות הבוקר, את שעות אחה"צ בילנו בכל יום בחוף ים אחר.

חוף מילופוטאמוס Mylopotamospelion חצי האי פיליון, יוון-

חוף מילופוטאמוס Mylopotamospelion חצי האי פיליון, יוון

מכל החופים שהיינו בהם, את זה אהבתי הכי הרבה. זהו אחד החופים היפים ביותר שראיתי בחיי.
את הרכב מחנים בחניון או לצידי הכביש ויורדים לחוף במדרגות אבן.

הכבישים באזור מאד מפותלים והנהיגה בהם לא פשוטה ומעייפת.
הבונוסנוף משגע בכל פינה.

את חלק מהנסיעות העברנו בשמיעת פלייליסט שיש לנו בטלפונים הניידים, חלק בהתלהבות מהנופים
וכמובן שחלק מהזמן עבר בויכוחים על מרחב המחייה בספסל האחורי.

התרגשנו מאד כשגילינו שהמתבגרת חקרה את האזור והכינה לנו מראש הפתעות לדרך  –"פיסת מידע" לכל אזור

פיסת מידע

כדי לאזן, המתבגר שיעשע אותנו עם פוסטים מפרופיל שנקרא "עובדות לא חשובות" ווידא שלא משעמם לנו
בזמן הנסיעות.
המלצה מה ♥ – בכל מסעדה שעצרנו, האוכל היה פשוט טעים והמחירים זהים כמעט בכל המקומות.

אחרי 4 ימים נפלאים בחצי האי פיליון, הגיע הזמן להיפרד ולנסוע לכיוון מנזרי מטאורה הנחשבים
לאחד מפלאי תבל ובצדק רב.

מנזרי מטאורה - meteora

מנזרי מטאורה – meteora

המחזה מרתק. על סלעי בזלת עצומים המתרוממים מהקרקע, ניבנו מנזרים.
חלק מהמנזרים עדיין פעילים ואפשר להגיע אליהם באמצעות מדרגות.
אנחנו ביקרנו במנזר היחיד שהכניסה אליו היא ללא מדרגות.

שהינו בעיירה Kalambaka במלון המקסים Dellas Boutique Hotel

הנוף הנשקף מחלון החדר ב Dellas boutique hotel

את הלילה האחרון לפני הטיסה בילינו באתונה.
היה לנו מעט מאד זמן ולכן טיילנו קצת באזור הפלאקה וצפינו באקרופוליס רק מבחוץ.

הרבה אמהות שואלות אותי, איך מסתדרים עם הקריזות של המתבגרים בטיול משפחתי בחו"ל?
איך שומרים על שפיות?

אז נכון. זה מורכב.
יש ויכוחים, לכל אחד יש רצונות משלו וציפיות שונות ולפעמים זה מאד מתיש ובעיקר מבאס.

עם זאת, אני לא מוותרת על הזמן המשפחתי הזה כל עוד אני יכולה.
זאת השנה השנייה שאנחנו עושים שינוי תוכניות והתאמה של תאריכים וזמנים רק כדי שהחייל יוכל להצטרף אלינו.

המלצה מה -♥-
ניצרו רגעים יפים ושילפו אותם ברגעים מאתגרים.
לא משנה אם הם התווכחו ביניהם במהלך היום, או סתם הרגיזו וגרמו לי לייחל לחופשה רק עם האיש,
כשאני צופה בהם נקרעים מצחוק במשחק טאקי משפחתי או משחקים ביחד שש בש – הכל נשכח ואושר גדול מציף אותי.

Family night

אז כשהם מתווכחים, אני עושה לעצמי דימיון מודרך.
עוצמת עיניים ומעלה מהזכרון תמונות מהרגעים בהם ראיתי אותם הולכים לפנינו ומדברים אחד עם השני,
מרגע מרגש שבו הם מתבדחים ויוצרים לעצמם שפה וזכרונות רק שלהם.
ואני גם מזכירה לעצמי את השיחות סביב שולחן ארוחת הערב בבית, שבהן הם מעלים זכרונות מטיולים משפחתיים
קודמים, צוחקים ומפנטזים לחזור לשם, לרגעים הקסומים.
עבורי, זו המהות האמיתית של החופשה המשפחתית.